Nowy
:
Etyka mediów
:
Książki
Ten produkt nie występuje już w magazynie
Data dostępności:
PRAWDA W MEDIACH MIĘDZY IDEAŁEM A ILUZJĄ?
Odbiorca: :
* Pola wymagane
lub Anuluj
Zawarte w niniejszej publikacji artykuły są rezultatem twórczych poszukiwań interdyscyplinarnych prowadzonych w ramach pracy badawczej „Sekcji Aksjologii Komunikowania” Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej oraz Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II w Krakowie. Dziękując Autorom zawartych w książce artykułów, Redaktorom, Wydawcom, Uniwersytetowi Papieskiemu Jana Pawła II w Krakowie, Zarządowi Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej, Małopolskiemu Urzędowi Marszałkowskiemu w Krakowie za łaskawe wsparcie serii "Etyka mediów" i niniejszej publikacji, oraz wszystkim Czytelnikom, którzy sięgną po naszą książkę, mamy nadzieję, że prezentowane w niej myśli staną się inspiracją do twórczego myślenia, konfrontacji własnych poszukiwań prawdy i jej rozumienia we współczesnej cywilizacji medialnej z rezultatami naszych badawczych poszukiwań, a także staną się impulsem do odkrywania prawdy o współczesnym świecie mediów i ich wysiłkach poszukiwania i przekazywania prawdy. (ze wstępu)
ISBN | 978-83-733285-1-8 |
rok wydania | 2010 |
ilość stron | 316 |
format | B5 |
Michał Drożdż
Medialne poszukiwanie prawdy
1. PRAWDA W MEDIACH: FUNDAMENTY, KRYTERIA, GRANICE
Michał Drożdż
Aksjologiczne uwarunkowania prawdy
Jan Wadowski
Prawda jako wydarzenie międzyludzkie. Dialog i media
Jan Ratajczak
Prawda w mediach – spór o jej kryteria
Maja Bednarska
Imperatyw kategoryczny Kanta oraz zasada odpowiedzialności Jonasa
w kontekście mediów
2. PRAWDA I NORMATYWNOŚĆ
Franciszek Szpor
Normatywne – etyczne i prawne – „oprzyrządowanie” prawdy w mediach
Paweł Kostecki
Media w służbie odpowiedzialnej wolności i godności człowieka w świetle posoborowego nauczania Kościoła
Joanna Jaroszyk
Prawdziwość informacji i konsekwencje jej braku w ustawodawstwie hiszpańskim
Sylwia Makowska-Rzatkiewicz
Prawda w kodeksach etyki dziennikarskiej
3. PRAWDA I JEJ DZIENNIKARSKIE POSZUKIWANIE
Andrzej Zwoliński
Złe milczenie. Celowe przemilczenia jako manipulacja
Jerzy Jastrzębski
Aksjologia dziennikarstwa alternatywnego
Monika Worsowicz
Prawdziwość a funkcje tekstu prasowego. Studium przypadku
Zbigniew Waleszczuk
Kreowanie prawdy we współczesnych mediach – czy manipulacje są nieuniknione?
4. PRAWDA W PRZESTRZENI PUBLICZNEJ
Joanna Sieńczyło-Chlabicz
Wolność prasy a ochrona prywatności osób publicznych
Agnieszka Kampka
Mediatyzacja – polityczne kontrowersje wokół prawdy
Piotr Bielawski
Mass media w Polsce – druga „rzeczywistość”?
Jakub Kościółek
Znaczenie zafałszowanego obrazu przestępczości i przestępców w środkach masowego przekazu w kreowaniu lęku przed przestępczością
5. PRAWDA WOBEC WYZWAŃ KOMERCJALIZACJI I GLOBALIZACJI
Maja Megier
Etyka mediów globalnych
Mariusz Makowski
Poza dychotomią prawdy i fałszu w reklamie
Robert Dziemba
Media lokalne a uwarunkowania rynkowe: pomiędzy prawami ekonomii a wiernością ideałom
6. ODSŁONY PRAWDY W CODZIENNOŚCI MEDIALNEJ
Tomasz Goban-Klas
Moment prawdy czy godzina kłamstwa? Anatomia pewnego programu
Alicja Karłowska
Prawdziwe zło nieprawdy
Marta Zabłocka
Podążając tropem prawdy – między Córeńką Wojciecha Tochmana a Zwariowałam Marii Wiernikowskiej
Rafał Kuś
Śmierć księżniczki. Historia jednego dokumentu
Jacek Znyk
Prawda w przekazie medialnym