Etyczne orientacje w mediosferze
„Etyczne orientacje w mediosferze dotyczą nie tylko różnorodnych filozoficznych orientacji etycznych na poziomie paradygmatów i teorii. W niniejszej publikacji chodzi mi bardziej o orientacje etyczne, porządkujące i regulujące ludzkie działania medialne w wymiarze konkretnych uwarunkowań mediosfery. Tytuł niniejszej publikacji wskazuje na główny cel naszych refleksji, mianowicie na próbę pomocy współczesnemu człowiekowi w zdobywaniu orientacji w świecie współczesnych mediów” (ze Wstępu). W pierwszej części autor ukazuje człowieka stojącego wobec medialnej „produkcji sensu” i poszukującego klarownej orientacji, by się w niej nie zagubić; potem zajmuje się poszukiwaniem takiej orientacji etycznej dla młodzieży i rodziny, przedstawia kanony naszego myślenia o świecie mediów, a także rolę mediów w dziele ewangelizacji. Druga część książki zawiera całościowe prezentacje czterech najnowszych dokumentów Magisterium Kościoła na temat mediów.
Opis
- ISBN
- 978-83-733238-5-8
- Autor
- ks. Michał Drożdż
- rok wydania
- 2006
- ilość stron
- 349
- format
- B5
- typ wydania1
- 1