

„Etyczne orientacje w mediosferze dotyczą nie tylko różnorodnych filozoficznych orientacji etycznych na poziomie paradygmatów i teorii. W niniejszej publikacji chodzi mi bardziej o orientacje etyczne, porządkujące i regulujące ludzkie działania medialne w wymiarze konkretnych uwarunkowań mediosfery. Tytuł niniejszej publikacji wskazuje na główny cel naszych refleksji, mianowicie na próbę pomocy współczesnemu człowiekowi w zdobywaniu orientacji w świecie współczesnych mediów” (ze Wstępu). W pierwszej części autor ukazuje człowieka stojącego wobec medialnej „produkcji sensu” i poszukującego klarownej orientacji, by się w niej nie zagubić; potem zajmuje się poszukiwaniem takiej orientacji etycznej dla młodzieży i rodziny, przedstawia kanony naszego myślenia o świecie mediów, a także rolę mediów w dziele ewangelizacji. Druga część książki zawiera całościowe prezentacje czterech najnowszych dokumentów Magisterium Kościoła na temat mediów.
Opis
Producent: Wydawnictwo Diecezji Tarnowskiej Biblos
Plac Katedralny 6
33-100 Tarnów
tel. 694 451 417
dzial.handlowy@biblos.pl