WARTOŚĆ MEDIÓW OD WYZWAŃ DO SZANS Zobacz większe

WARTOŚĆ MEDIÓW OD WYZWAŃ DO SZANS

Nowy

ks. Andrzej Baczyński, ks. Michał Drożdż

: Etyka mediów
: Książki

35,00 zł

Opis

Prezentowane w niniejszej publikacji artykuły są próbą odkrywania wartości mediów z różnych perspektyw medioznawczych, zwracając uwagę, m.in., na następujące zagadnienia: media jako wartość, media jako wartość społeczna i cywilizacyjna; wartościowy dziennikarz i „wartościowe” dziennikarstwo; troska o wartości w cywilizacji medialnej; dystrybucja władzy nad agendą medialną jako wartość; radio lokalne jako wartość społeczna; wartość komputera; telewizyjne kino wartości; system aksjologiczny telewizyjnych wiadomości; figuralność „Teleexpressowych” przekazów w kontekście wartości; dziennikarskie komunikowanie aksjologii prawa; promocja wartości związanych ze zrównoważonym stylem życia w prasie kobiecej; dylematy etyczne w pracy współczesnego dziennikarza i ich wpływ na formę, treść i jakość przekazu medialnego; etyczność i wartość cyberprzestrzeni; wartość Facebooka jako nowej formy komunikacji; wartość mediów społecznościowych; mimikra i mimezja komunikacyjna jako formy nieetycznej komunikacji online; hipokryzja, populizm i terror tabloidów; misyjne programy w stacjach komercyjnych – wartości edutainment; prowokacja dziennikarska w teorii i praktyce; dziennikarstwo śledcze – dylematy zawodowe; etyczne granice zastosowania mowy pozornie zależnej w tekstach dziennikarskich itd. Autorzy zawartych w naszej publikacji artykułów starają się ukazać problematykę wartości mediów w różnych kontekstach tematycznych, dotyczących ważnych dla człowieka kwestii. Są to zagadnienia z następujących obszarów: odkrywanie wartości mediów; analiza wartości mediów w dziennikarskich działaniach; nowe media jako szansa i wyzwanie dla wartości; różne odsłony wartości w praktyce medialnej.

Więcej informacji

ISBN 978-83-7793-110-3
rok wydania 2013
ilość stron 422
format B5

Spis treści

Andrzej Baczyński, Michał Drożdż
Wartość mediów – od wyzwań do szans


1. ODKRYWAĆ WARTOŚĆ MEDIÓW

Michał Drożdż
Wartość mediacyjna mediów

Krzysztof Gurba
Dystrybucja władzy nad agendą medialną jako wartość

Agata Dziekan-Łanucha
Radio lokalne jako wartość społeczna. Dlaczego w Polsce
nie wykorzystano potencjału tego sektora mediów?

Andrzej Zwoliński
Etyka komputera

Joanna Sosnowska
Telewizyjne kino wartości


2. WARTOŚCI W DZIENNIKARSKICH DZIAŁANIACH

Jacek H. Kołodziej
System aksjologiczny telewizyjnych wiadomości

Piotr Lehr-Spławiński
Figuralność teleexpressowych przekazów w kontekście wartości

Maria Teresa Lizisowa
Medializacja tekstu prawnego, czyli jak dziennikarz komunikuje
aksjologię prawa

Ewa Sadurska-Duffy
LOHAS – promocja wartości związanych ze zrównoważonym
stylem życia w prasie kobiecej

Marcelina Szumer, Paweł Wieczorek
Dylematy etyczne w pracy współczesnego dziennikarza i ich wpływ
na formę, treść i jakość przekazu medialnego


3. NOWE MEDIA JAKO SZANSA I WYZWANIE DLA WARTOŚCI

Paweł Kaszuba
Etyczność cyberprzestrzeni

Barbara Koc-Kozłowiec
Cyberprzestrzeń – cyberprzejrzystość – „cyfrowy ogon” –
dobrowolna niewola

Agnieszka Całek
„Ja” na Facebooku, czyli rzecz o tożsamości i potrzebach
użytkownika sieci społecznościowej

Mirosław Lakomy, Maria Nowina Konopka
Social media – youtubifikacja versus wikinomizacja

Monika Kaczmarek-Śliwińska
Mimikra i mimezja komunikacyjna jako formy nieetycznej
komunikacji online


4. ODSŁONY WARTOŚCI W PRAKTYCE MEDIALNEJ

Tomasz Goban-Klas
Hipokryzja, populizm i terror tabloidów

Mariusz Makowski
Od „Kuchennych rewolucji” TVN do „Bez tajemnic” HBO –
misyjne programy w stacjach komercyjnych. Ile wartości zawiera
w sobie polski edutainment?

Krzysztof Jurek
Prowokacja dziennikarska w teorii i praktyce

Lucyna Szot
Dziennikarstwo śledcze – dylematy zawodowe

Katarzyna Kantner
Między bohaterem reportażu a postacią literacką. O etycznych
granicach zastosowania mowy pozornie zależnej w tekstach
dziennikarskich