Nowy
ks. Andrzej Baczyński, ks. Michał Drożdż
:
Etyka mediów
:
Książki
Ten produkt nie występuje już w magazynie
Data dostępności:
WARTOŚĆ MEDIÓW OD WYZWAŃ DO SZANS
Odbiorca: :
* Pola wymagane
lub Anuluj
Prezentowane w niniejszej publikacji artykuły są próbą odkrywania wartości mediów z różnych perspektyw medioznawczych, zwracając uwagę, m.in., na następujące zagadnienia: media jako wartość, media jako wartość społeczna i cywilizacyjna; wartościowy dziennikarz i „wartościowe” dziennikarstwo; troska o wartości w cywilizacji medialnej; dystrybucja władzy nad agendą medialną jako wartość; radio lokalne jako wartość społeczna; wartość komputera; telewizyjne kino wartości; system aksjologiczny telewizyjnych wiadomości; figuralność „Teleexpressowych” przekazów w kontekście wartości; dziennikarskie komunikowanie aksjologii prawa; promocja wartości związanych ze zrównoważonym stylem życia w prasie kobiecej; dylematy etyczne w pracy współczesnego dziennikarza i ich wpływ na formę, treść i jakość przekazu medialnego; etyczność i wartość cyberprzestrzeni; wartość Facebooka jako nowej formy komunikacji; wartość mediów społecznościowych; mimikra i mimezja komunikacyjna jako formy nieetycznej komunikacji online; hipokryzja, populizm i terror tabloidów; misyjne programy w stacjach komercyjnych – wartości edutainment; prowokacja dziennikarska w teorii i praktyce; dziennikarstwo śledcze – dylematy zawodowe; etyczne granice zastosowania mowy pozornie zależnej w tekstach dziennikarskich itd. Autorzy zawartych w naszej publikacji artykułów starają się ukazać problematykę wartości mediów w różnych kontekstach tematycznych, dotyczących ważnych dla człowieka kwestii. Są to zagadnienia z następujących obszarów: odkrywanie wartości mediów; analiza wartości mediów w dziennikarskich działaniach; nowe media jako szansa i wyzwanie dla wartości; różne odsłony wartości w praktyce medialnej.
ISBN | 978-83-7793-110-3 |
rok wydania | 2013 |
ilość stron | 422 |
format | B5 |
Andrzej Baczyński, Michał Drożdż
Wartość mediów – od wyzwań do szans
1. ODKRYWAĆ WARTOŚĆ MEDIÓW
Michał Drożdż
Wartość mediacyjna mediów
Krzysztof Gurba
Dystrybucja władzy nad agendą medialną jako wartość
Agata Dziekan-Łanucha
Radio lokalne jako wartość społeczna. Dlaczego w Polsce
nie wykorzystano potencjału tego sektora mediów?
Andrzej Zwoliński
Etyka komputera
Joanna Sosnowska
Telewizyjne kino wartości
2. WARTOŚCI W DZIENNIKARSKICH DZIAŁANIACH
Jacek H. Kołodziej
System aksjologiczny telewizyjnych wiadomości
Piotr Lehr-Spławiński
Figuralność teleexpressowych przekazów w kontekście wartości
Maria Teresa Lizisowa
Medializacja tekstu prawnego, czyli jak dziennikarz komunikuje
aksjologię prawa
Ewa Sadurska-Duffy
LOHAS – promocja wartości związanych ze zrównoważonym
stylem życia w prasie kobiecej
Marcelina Szumer, Paweł Wieczorek
Dylematy etyczne w pracy współczesnego dziennikarza i ich wpływ
na formę, treść i jakość przekazu medialnego
3. NOWE MEDIA JAKO SZANSA I WYZWANIE DLA WARTOŚCI
Paweł Kaszuba
Etyczność cyberprzestrzeni
Barbara Koc-Kozłowiec
Cyberprzestrzeń – cyberprzejrzystość – „cyfrowy ogon” –
dobrowolna niewola
Agnieszka Całek
„Ja” na Facebooku, czyli rzecz o tożsamości i potrzebach
użytkownika sieci społecznościowej
Mirosław Lakomy, Maria Nowina Konopka
Social media – youtubifikacja versus wikinomizacja
Monika Kaczmarek-Śliwińska
Mimikra i mimezja komunikacyjna jako formy nieetycznej
komunikacji online
4. ODSŁONY WARTOŚCI W PRAKTYCE MEDIALNEJ
Tomasz Goban-Klas
Hipokryzja, populizm i terror tabloidów
Mariusz Makowski
Od „Kuchennych rewolucji” TVN do „Bez tajemnic” HBO –
misyjne programy w stacjach komercyjnych. Ile wartości zawiera
w sobie polski edutainment?
Krzysztof Jurek
Prowokacja dziennikarska w teorii i praktyce
Lucyna Szot
Dziennikarstwo śledcze – dylematy zawodowe
Katarzyna Kantner
Między bohaterem reportażu a postacią literacką. O etycznych
granicach zastosowania mowy pozornie zależnej w tekstach
dziennikarskich