Nowy
ks. Andrzej Baczyński, ks. Michał Drożdż
:
Etyka mediów
:
Książki
Ten produkt nie występuje już w magazynie
Data dostępności:
WARTOŚCI W MEDIACH Z DOLIN NA SZCZYTY
Odbiorca: :
* Pola wymagane
lub Anuluj
Tematem kolejnego tomu z serii „Etyka Mediów” są „wartości w mediach”. Dzisiejszy świat w dużej mierze zależy od mediów, a ich kształt zależy przede wszystkim od propagowanych przez nie wartości oraz od jakości i wartości samych mediów. Prezentowane w tomie artykuły są rezultatem badań na ten temat, a jednocześnie stanowią forum dyskusji nad obecnymi w nich wartościami. Odkrywają one też i wskazują sposoby promocji wartości medialnych służących dobru człowieka i społeczności. Prezentowane artykuły są próbą odpowiedzi, z różnych perspektyw medioznawczych, między innymi, na następujące problemy: wartości w mediach – jakość, odpowiedzialność, powinność itd.; wartości w formach i treściach medialnych; różne oblicza i odsłony wartości i antywartości; wyzwania i zagrożenia medialnym złem – komunikowanie „antywartości”; komunikacja wartości jako miara „misyjności” mediów; media jako wartość społeczna i cywilizacyjna itd.; komercjalizacja i marketing wartości; wartości w Internecie i cyberprzestrzeni; wartość wizerunku – public relations a wartości; wartościowy dziennikarz i „wartościowe” dziennikarstwo; troska o wartości w cywilizacji medialnej itd.
ISBN | 978-83-7793-105-9 |
rok wydania | 2013 |
ilość stron | 376 |
format | B5 |
Andrzej Baczyński, Michał Drożdż
Wartości w mediach – z dolin na szczyty
1. WARTOŚCI W KOMUNIKOWANIU SPOŁECZNYM: FUNDAMENTY, KRYTERIA, GRANICE
Michał Drożdż
Media przestrzenią moralności
Maria Miczyńska-Kowalska
Człowiek i świat wartości w społeczeństwie informacyjnym
Maja Megier
Etyczne aspekty dyskursów globalnych
Joanna Kuźnicka
Ortegiańska wizja technicyzacji świata a współczesne wartości w mediokulturze
Katarzyna Drąg
Starcie wartości. Eksdziennikarz o starej i młodej prasie drugiej połowy XIX stulecia
2. MEDIA I KOMUNIKOWANIE SPOŁECZNE W KONTEKŚCIE WARTOŚCI
Andrzej Zwoliński
Wartość informacji
Andrzej Baczyński
Jak uzdrowić media publiczne? O roli wartości chrześcijańskich w mediach publicznych
Maria Kołtunowska
„Znak, któremu sprzeciwiać się będą”. Medialna narracja ery po Janie Pawle II
Wojciech Furman
Dobro wspólne w przekazach public relations
Jerzy Jastrzębski
Etyka dziennikarska jako przedmiot dyskursu medioznawczego we Włoszech
Marta Makowska
Opinie Polaków o wiarygodności informacji zdrowotnych w mediach w zależności od ich nadawcy
3. WARTOŚCI A WYCHOWANIE I MISYJNOŚĆ MEDIÓW
Dorota Bis
Media as a „Moderator” and a Source of Behaviour Patterns. Preferred Values and Aspirations of the Primary School Children
Marta Bolińska
Media – wartość – dziecko. Kilka uwag o wychowaniu w ujęciu Doroty Terakowskiej
Dorota Mazur
Obrona życia jako najważniejszej wartości z perspektywy czasopisma „Służba Życiu. Zeszyty Problemowe”
Jacek Znyk
Agresja i przemoc w przekazie medialnym
Władysław Kądziołka
Działalność kulturalno-językowa współczesnego Polaka
4. TROSKA KOŚCIOŁA O WARTOŚCI W MEDIACH
Wojciech Misztal
Media jako sprzymierzeniec duchowości
Hanna Honisz
Internet jako miejsce ewangelizacji
Dorota Narewska
Dziesięć zasad. Rekonstrukcja personalistycznej i karmelitańskiej wizji dziennikarstwa Karola Wojtyły z okresu krakowskiego
Elżbieta Pisarczyk
Jan Paweł II − papież mediów
Terézia Rončáková
Rozumienie prawdy jako podstawowy problem w stosunkach Kościoła z mediami