Nowy
Katarzyna Drąg (red.), ks. Michał Drożdż (red.)
:
Etyka mediów
:
Książki
Ten produkt nie występuje już w magazynie
Data dostępności:
Etyka mediów – utopia czy powinność
Odbiorca: :
* Pola wymagane
lub Anuluj
Autorzy opracowań zamieszczonych w kolejnym, czternastym tomie serii „Etyka Mediów” starają się odpowiedzieć na pytania o wpływ teorii etyki mediów na praktykę życia oraz o skuteczność mechanizmów regulacji etycznych w praktyce medialno-dziennikarskiej. Podejmują ponadto dyskusję nad wartościami obecnymi we współczesnych mediach, a także odkrywają i wskazują sposoby promocji wartości medialnych służących dobru człowieka i społeczności, dostarczając w ten sposób impulsów do przezwyciężania dużych niespójności czy niekonsekwencji między etyką mediów w teorii i praktyce.
ISBN | 978-83-7793-482-1 |
rok wydania | 2018 |
ilość stron | 316 |
format | B5 |
Michał Drożdż, Katarzyna Drąg
Banalizacja etyki mediów w praktyce medialnej
1. Medialny dyskurs etyczny
Michał Drożdż
Pytania o jakość etyki mediów
Marta Bolińska
Konteksty – gatunki – wartości. W stronę deontologii mediów
Wacław Branicki
Etyczne aspekty prywatności w wybranych dyskursach medialnych
Jerzy Jastrzębski
Etyka dziennikarska jako ideologia
Michał Drożdż
Media w świetle Tomaszowej troski o racjonalność
2. Chrześcijańskie inspiracje w etyce mediów
Wojciech Misztal
Misja mediów w świetle nauczania papieża Franciszka
Michał Drożdż
Deontologiczny charakter etyki zawodowej – inspiracje personalistyczne
Klaudia Cymanow-Sosin
Etyczny wymiar kreowania sytuacji kryzysowej w procesie przygotowań do Światowych Dni Młodzieży
Tomasz Goban-Klas
Blisko – bliżej – najbliżej. Zasady i styl komunikacji papieża Franciszka
Paulina Biegaj
„Jak żyć?” pytaniem o dziennikarską (współ)pracę
3. Odsłony etyczności w przekazach medialnych
Sławomir Soczyński
Wpływ zarządzania na proces tworzenia etycznego przekazu medialnego
Tomasz Kornecki
„Antywartości” w przekazie medialnym
Magdalena Idzikowska
Rodzinność w przekazie medialnym
Agnieszka Katarzyńska
Wartości i pozytywne postawy w najnowszych filmach animowanych
Kamila Rączy
Sytuacje graniczne i ich etyczny wymiar w serialu „Breaking Bad”
4. Etyczność w mediach w kontekście dziennikarskim
Karol Klauza
Zasadność „Dekalogu retora” dla dziennikarza
Michał Drożdż
Klauzula sumienia w działaniach dziennikarskich
Katarzyna Drąg
Etyka dziennikarska według „króla reporterów”. „Rady dla dziennikarzy” Feliksa Fryzego
Marek Chyliński
Limity wolności mediów: Kultura i profesjonalizm dziennikarski
Milena Kindziuk
Polska antynagroda Hiena Roku – problem naruszania zasad etyki dziennikarskiej