Nowy
Klaudia Cymanow-Sosin (red.), ks. Michał Drożdż (red.)
:
Etyka mediów
:
Książki
Ten produkt nie występuje już w magazynie
Data dostępności:
ETYCZNOŚĆ W MEDIACH – MIĘDZY POGARDĄ A SZACUNKIEM
Odbiorca: :
* Pola wymagane
lub Anuluj
Kolejny, piętnasty już tom serii „Etyka Mediów” poświęcony jest zagadnieniu etyczności w mediach. Środowiska medialno-dziennikarskie dysponują dziś ogromnym potencjałem oddziaływania na ludzi, który powinien służyć dobru człowieka i postępowi społecznemu. Niestety niejednokrotnie potencjał ten – źle wykorzystany – przynosi również ogromne szkody moralne i społeczne.
Niniejsza publikacja nie koncentruje się tylko na badawczym opisie zjawisk i procesów współczesnej mediosfery z perspektywy etycznej. Autorzy poszczególnych artykułów próbują także wskazać aksjologiczne powinności przezwyciężania wszelkiej medialnej pogardy dla człowieka i potrzebę troski o szacunek dla wartości i godności każdej osoby ludzkiej.
ISBN | 978-83-7793-569-9 |
rok wydania | 2017 |
ilość stron | 402 |
format | B5 |
Na razie nie dodano żadnej recenzji.
Michał Drożdż
Odsłony etyczności w mediach
1. Konteksty etyczne w mediach
Michał Drożdż
Etyczność wobec ideologizacji medialnych wizji świata
Małgorzata Lisowska-Magdziarz
Mediofilia, mediofobia i negocjowanie wartości w kulturze uczestnictwa. Przypadek fanfiction
Marek Mikos
Etyka w mediach albo krótki traktat o obłudzie
Michał Drożdż
Młodzież w kręgu medialnych mitów etycznych
Lidia Pokrzycka
Etyka w mediach islandzkich
Urszula Sochacka
Misyjne projekty filmowe
2. Etyczne wyzwania w nowych mediach
Dariusz Raś
Etos nowych mediów, czyli o powołaniu sieci
Paweł Kaszuba
Zagrożenie cyfrowym wykluczeniem
Barbara Koc-Kozłowiec
Komunikowanie nienawiści w globalnej sieci na przykładzie hejtów ze strony magahejt.pl
Pavel Izrael
The ethics as a key media competence of Internet users
3. Etyczność medialnego komunikowania politycznego
Michał Drożdż
Edukacja obywatelska mediów jako powinność etyczna
Wojciech Furman
Wina, przebaczenie i obietnica we współczesnym komunikowaniu politycznym
Rafał Leśniczak
Realizacja zasady prawdy i obiektywizmu w kontekście mediatyzacji komunikowania politycznego – zamachy terrorystyczne w Paryżu w listopadzie 2015 r.
Monika Kaczor
Etyczność a marketing wartości. Językowe ujęcie sporu na temat naruszenia zasad etyki (na przykładzie czasopism społeczno-politycznych i społeczno-kulturalnych)
Alicja Jaskiernia
Brytyjska prasa z Kartą królewską. Zmiana w systemie etyki dziennikarskiej po skandalu „News of the World”
4. Etyczność w mediach w kontekście marketingowym, psychologicznym i prawnym
Małgorzata Gajda-Łaszewska
Blokowanie reklam: piractwo czy obrona konieczna?
Maja Megier
Etyczna odpowiedzialność psychologów w mediach
Mariusz Makowski
Product placement jako podwójna imitacja. Refleksje nad przeobrażeniami reklamy
Maria Teresa Lizisowa
Więzi etyki i prawa w obszarach komunikowania społecznego (wokół sporu o Trybunał Konstytucyjny)
Kamila Rączy
Manipulatorzy ze szklanych ekranów. Rewolucja obrazu bohaterów współczesnych seriali zagranicznych