Spis treści
WPROWADZENIE
Rozdział I
NAUCZYCIELE RACJONALNOŚCI
Ks. prof. Michał Kazimierz Heller
Ks. abp prof. Józef Mirosław Życiński
Bezczas w teofanicznych obrazach Bożego Narodzenia
Rozdział II
NAUCZYCIELE METODY
Prof. Stefan Sawicki
Człowiek bowiem cóż jest? – antropologia norwidiana
Prof. Władysław Ludwik Panas
O hermeneutyce dyskursu teoretycznego w humanistyce
Św. Augustyn, Kazanie (293,3) – semiotica Augustina
SEMIOTIC’S GAME, czyli: co jest grane?
Rozdział III
WYZNACZAJĄCY KIERUNKI
Prof. Maria Jasińska-Wojtkowska
Powieściowe repliki biblijnego motywu „wybrańca Bożego”
Prof. Irena Zofia Sławińska
Dramat i teatr w refleksji teologicznej
«Czwarty wymiar» teatru religijnego. Z doświadczeń reżysera-teologa
Rozdział IV
NAUCZYCIELE ZMYSŁU ESTETYCZNEGO
Rozdział V
TEOLOGOWIE
Ks. prof. Mieczysław Brzozowski
O funkcji profetycznej języka kaznodziejskiego
Rozdział VI
MISTYCY
ZAKOŃCZENIE, CZYLI POCZĄTEK
BIBLIOGRAFIA