Obniżka! WARTOŚĆ MEDIÓW OD WYZWAŃ DO SZANS Zobacz większe

WARTOŚĆ MEDIÓW OD WYZWAŃ DO SZANS

Nowy

ks. Andrzej Baczyński, ks. Michał Drożdż

: Etyka mediów
: Książki

28,00 zł

-20%

35,00 zł

Opis

Prezentowane w niniejszej publikacji artykuły są próbą odkrywania wartości mediów z różnych perspektyw medioznawczych, zwracając uwagę, m.in., na następujące zagadnienia: media jako wartość, media jako wartość społeczna i cywilizacyjna; wartościowy dziennikarz i „wartościowe” dziennikarstwo; troska o wartości w cywilizacji medialnej; dystrybucja władzy nad agendą medialną jako wartość; radio lokalne jako wartość społeczna; wartość komputera; telewizyjne kino wartości; system aksjologiczny telewizyjnych wiadomości; figuralność „Teleexpressowych” przekazów w kontekście wartości; dziennikarskie komunikowanie aksjologii prawa; promocja wartości związanych ze zrównoważonym stylem życia w prasie kobiecej; dylematy etyczne w pracy współczesnego dziennikarza i ich wpływ na formę, treść i jakość przekazu medialnego; etyczność i wartość cyberprzestrzeni; wartość Facebooka jako nowej formy komunikacji; wartość mediów społecznościowych; mimikra i mimezja komunikacyjna jako formy nieetycznej komunikacji online; hipokryzja, populizm i terror tabloidów; misyjne programy w stacjach komercyjnych – wartości edutainment; prowokacja dziennikarska w teorii i praktyce; dziennikarstwo śledcze – dylematy zawodowe; etyczne granice zastosowania mowy pozornie zależnej w tekstach dziennikarskich itd. Autorzy zawartych w naszej publikacji artykułów starają się ukazać problematykę wartości mediów w różnych kontekstach tematycznych, dotyczących ważnych dla człowieka kwestii. Są to zagadnienia z następujących obszarów: odkrywanie wartości mediów; analiza wartości mediów w dziennikarskich działaniach; nowe media jako szansa i wyzwanie dla wartości; różne odsłony wartości w praktyce medialnej.

Więcej informacji

ISBN 978-83-7793-110-3
rok wydania 2013
ilość stron 422
format B5

Opinie

Na razie nie dodano żadnej recenzji.

Napisz opinię

WARTOŚĆ MEDIÓW OD WYZWAŃ DO SZANS

WARTOŚĆ MEDIÓW OD WYZWAŃ DO SZANS

Spis treści

Andrzej Baczyński, Michał Drożdż
Wartość mediów – od wyzwań do szans


1. ODKRYWAĆ WARTOŚĆ MEDIÓW

Michał Drożdż
Wartość mediacyjna mediów

Krzysztof Gurba
Dystrybucja władzy nad agendą medialną jako wartość

Agata Dziekan-Łanucha
Radio lokalne jako wartość społeczna. Dlaczego w Polsce
nie wykorzystano potencjału tego sektora mediów?

Andrzej Zwoliński
Etyka komputera

Joanna Sosnowska
Telewizyjne kino wartości


2. WARTOŚCI W DZIENNIKARSKICH DZIAŁANIACH

Jacek H. Kołodziej
System aksjologiczny telewizyjnych wiadomości

Piotr Lehr-Spławiński
Figuralność teleexpressowych przekazów w kontekście wartości

Maria Teresa Lizisowa
Medializacja tekstu prawnego, czyli jak dziennikarz komunikuje
aksjologię prawa

Ewa Sadurska-Duffy
LOHAS – promocja wartości związanych ze zrównoważonym
stylem życia w prasie kobiecej

Marcelina Szumer, Paweł Wieczorek
Dylematy etyczne w pracy współczesnego dziennikarza i ich wpływ
na formę, treść i jakość przekazu medialnego


3. NOWE MEDIA JAKO SZANSA I WYZWANIE DLA WARTOŚCI

Paweł Kaszuba
Etyczność cyberprzestrzeni

Barbara Koc-Kozłowiec
Cyberprzestrzeń – cyberprzejrzystość – „cyfrowy ogon” –
dobrowolna niewola

Agnieszka Całek
„Ja” na Facebooku, czyli rzecz o tożsamości i potrzebach
użytkownika sieci społecznościowej

Mirosław Lakomy, Maria Nowina Konopka
Social media – youtubifikacja versus wikinomizacja

Monika Kaczmarek-Śliwińska
Mimikra i mimezja komunikacyjna jako formy nieetycznej
komunikacji online


4. ODSŁONY WARTOŚCI W PRAKTYCE MEDIALNEJ

Tomasz Goban-Klas
Hipokryzja, populizm i terror tabloidów

Mariusz Makowski
Od „Kuchennych rewolucji” TVN do „Bez tajemnic” HBO –
misyjne programy w stacjach komercyjnych. Ile wartości zawiera
w sobie polski edutainment?

Krzysztof Jurek
Prowokacja dziennikarska w teorii i praktyce

Lucyna Szot
Dziennikarstwo śledcze – dylematy zawodowe

Katarzyna Kantner
Między bohaterem reportażu a postacią literacką. O etycznych
granicach zastosowania mowy pozornie zależnej w tekstach
dziennikarskich